UITSTEKENDE SERVICE
Snelle levering
14 DAGEN RETOUR
Vriendelijke klantenservice
GROOT ASSORTIMENT, RUIME VOORRAAD

Diverse motoronderdelen

Diverse motoronderdelen

10mm veerring: (10x18x0.8) gegolfde veerring N0122314
Veerring met vele toepassingen in VW / Audi / PorscheBV: Motorsteunen, Tapeinden distributie, versnellingsbak, ruitenwissersysteem

€ 0,39

€ 0,32 Exclusief BTW

Op voorraad

8mm veerring: (8,4x15x0,8) gegolfde veerring N01224110
Materiaal            Verenstaal Oppervlakte       Gegalvaniseerd Diameter [mm] 8,4 mm / 15mm / 0.8mm DIN-normen (schijven/ringen)   DIN 137-B (veerring gegolfd)

€ 0,15

€ 0,12 Exclusief BTW

Op voorraad

8mm veerring: (8,4x15x0,8) RVS / 10 stuks gegolfde veerring N01224110
Binnendiameter: 8.4 mmBuitendiameter: 15 mmDikte: 0.8 mmMateriaal: RVS A2

€ 1,95

€ 1,61 Exclusief BTW

Op voorraad

Automatisch brandblus systeem (2 meter)
Klik hier voor de HANDLEIDING Specificaties:Lengte: 2 meterDiameter: 18 mmBarst temperatuur: 120 °CGaat 5 jaar meeBrandclassificatie: A,B,C en E Omschrijving: De schrik van iedere bezitter van een klassieke Volkswagen is brand. Je zal maar jaren aan het restaureren zijn geweest en in een oogwenk niets meer hebben. Al is je Volkswagen nog zo goed verzekerd, je krijgt hem er niet mee terug en de emotionele waarde is vaak veel hoger dan hetgeen de verzekering uitkeert. En dan gaan we er vanuit dat de verzekering gaat uitkeren, stel dat je niets ontvangt!  Voorkomen is beter dan genezen. Met dit automatisch blussysteem is de kans erg klein dat je motorruimte, of zelfs je complete wagen, uitbrandt, de eventuele schade blijft beperkt. Je kunt wel een brandblusser bij de hand hebben maar wat doe je ermee als je niet aanwezig bent? En al ben je er tijdig bij, de grootste schade is al geleden voordat jij je brandblusser hebt kunnen hanteren.  Dit automatisch blussysteem wordt in de motorruimte vastgezet met de inbegrepen tyraps. De lengte van de slang wordt bepaald door de grootte van de motorruimte. De juiste lengte hebben wij al voor je uitgezocht, bij iedere slang staat vermeld voor welke Volkswagen deze geschikt is.  Als er een temperatuur van 120 °C is bereikt, knapt de op druk gebrachte slang op de plaats waar de hoge temperatuur wordt gemeten, ofwel boven de brandhaard. Het blusmiddel komt vrij en de brand wordt geblust, de schade is hierdoor tot een minimum beperkt. Het blusmiddel is niet schadelijk voor je klassieker en tast het milieu niet aan.  De slang is voorzien van een drukmeter, hoe hoger de temperatuur des te hoger de druk. Bij een normale motorische bedrijfstemperatuur zal de meter niet uitslaan. Als de temperatuur in de motorruimte zeer hoog wordt en de drukmeter het rode gedeelte bereikt, staat de slang op springen.  Bij veel verzekeringen krijg je korting op je premie als er een brandblussysteem is gemonteerd, als je verzekering dit al niet standaard vereist. Het systeem dient wel iedere 5 jaar aantoonbaar te worden vervangen, niet alleen de verzekering zal dit eisen, ook de werking is dan niet meer gegarandeerd.  Opmerking: Controleer zoals in de installatie instructies staat vermeld of de drukmeter en de eindstop goed zijn vastgedraaid, sporadisch komt het wel eens voor dat deze niet goed vastzitten.

€ 157,30

€ 130,00 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Carburateur revisie- en pakkingset 111198569Z
Carburateur revisie- en pakkingset 111198569Z

€ 19,95

€ 16,49 Exclusief BTW

Op voorraad

Geribbelde olievuldop chroom. Type 1 motoren 8/1955 en later. Diesel motoren
Type-1 motoren 8.1955 en later (behalve injectie motoren met motorcode AJ) Diesel motoren op het klepdeksel

€ 4,95

€ 4,09 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Inlaat pakking (28 x 34) (Set). Type 1 motoren 1200cc 1962 (6 916 251) en later. Type 3 motoren T/M 7/1962 N138231
Deze koperen pakkingen zijn onmisbaar bij een degelijke afdichting en montage van het benzine inlaatspruitstuk bij enkelpoort motoren. Bij demontage van de inlaatcollector zijn deze pakkingen niet meer herbruikbaar waardoor enkel het plaatsen van nieuwe dichtringen garantie kan bieden op een volledige en degelijke afdichting. Op 1 motor worden steeds 2 van deze dichtringen gebruikt.

€ 3,30

€ 2,73 Exclusief BTW

Op voorraad

Inlaat spruitstuk eind set, dual port, gegoten, original style, met klemmen en rubbers
Intake spruitstuk eind set, dual port, gegoten, original style, met klemmen en rubbers

€ 119,98

€ 99,16 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Inlaat spruitstuk eind set, single port, aluminium, met klemmen en rubbers
Intake spruitstuk eind set, single port, aluminium, met klemmen en rubbers

€ 113,77

€ 94,02 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Inlaatspruitstuk set, Shorty 8, voor IDA Carburateurs, Jaycee
Inlaatspruitstuk set, Shorty 8, voor IDA Carburateurs, Jaycee Designed to help fit with large displacement and small engine bays. The Shorty 8 manifolds feature a larger base to eliminate any welding while still retaining the stock style mounting pattern. Casted in port volume with stock inlets allows for quick match porting for the high performance enthusiast. Fits all IDA and EPC carburetors. Sold in pairs.

€ 410,54

€ 339,29 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Klepdekselset aluminium met toebehoren (Bolt-on)
Aluminium bolt on Incl. montagemateriaal en Victor Reinz pakkingen

€ 33,95

€ 28,06 Exclusief BTW

Op voorraad

Kleppendeksels (per paar) chrome aluminium
zonder clips. 

€ 29,95

€ 24,75 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Klepsteelrubber 113109619
Klepsteelrubber

€ 0,25

€ 0,21 Exclusief BTW

Op voorraad

M8 bout: (M8x1.25x60) per stuk o.a. (T1/ T3 bus/ Kever/ KG/ Type 3)
Schroefdraadmaat: M8 x 1.25Lengte: 60 mmTreksterkte: 10.9Materiaal: gegalvaniseerd staalSleutelmaat: 13 mm

€ 1,45

€ 1,20 Exclusief BTW

Op voorraad

Moer olie inlaat kever / karmann / kubel 113115495
bout voor olievulopening 113115495

€ 7,25

€ 5,99 Exclusief BTW

Op voorraad

Montage set draaiend deel (met 10 mm cilinder draadstangen).
Montage set draaiend deel (met 10 mm cilinder draadstangen). Type 1 motoren (behalve 25 +30 pk). Type 3 motoren

€ 51,95

€ 42,93 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Montage set draaiend deel (met 8 mm cilinder draadstangen).
Toepassing: Type 1 motorType 3 motorCT/CZ

€ 46,46

€ 38,40 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Montage set motor opbouw (met 10 mm cilinder draadstangen).
EIGENSCHAPPEN :16 x cilinderkopmoeren M10 20 x cilinderkopringen M10 (4 op reserve) 4 x oliepompdeksel moeren 6 x gezwarte M12 moeren met kunststof dichtring6 x gegalvaniseerde M12 ringen12 x verkoperde M8 moeren met kunststof dichtring28 x gegalvaniseerde M8 moeren met kunststof dichtring28 x gegalvaniseerde M8 ringen18 x gegalvaniseerde M6 moeren met kunststof dichtring18 x gegalvaniseerde M6 ringen12 x vernikkelde koelbeplating boutjes met zoekpunt

€ 37,05

€ 30,62 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Motor aan bak bouten, (Set). Type 1 8/1966 en later (behalve automatische versnellingsbak) N0144111
Motor aan bak bouten, (per paar). M10X110 Type 1 8/1966 en later (behalve automatische versnellingsbak)

€ 4,80

€ 3,97 Exclusief BTW

Op voorraad

Motor moeren, 12 punts, 8x1.25 mm, zwart, benodigd 10mm 12 punts socket, 8 stuks
Motor moeren, 12 punts, 8x1.25 mm, zwart, benodigd 10mm 12 punts socket, 8 stuks

€ 16,95

€ 14,01 Exclusief BTW

Beschikbaarheid: 1-2 werkdagen

Motorsteun Type 3 (1961-1968) 311199131
Motorsteun Type 3 (1961-1968) 311199131

€ 99,00

€ 81,82 Exclusief BTW

Op voorraad

Motul Classic Oil 20W50 - 2 Liter
Compatibel met elastomeer pakkingen.  Toepassing: Motoroliën Historische voertuigenMotortype: 4-taktKwaliteit: MineraalAssortiment: AutoViscositeit: 20W50

€ 24,95

€ 20,62 Exclusief BTW

Op voorraad

%
Oliepeilstok verchroomd T1 / T2 / T3 113115611
verchroomd

€ 3,00 € 4,35

€ 2,48 Exclusief BTW
Oliezeef 311115175A
Zeef, Olieboring-Ø 14.5 mm

€ 4,95

€ 4,09 Exclusief BTW

Op voorraad