Het spatbord wordt vastgezet met grote gegolfde ringen en
bouten die zijn voorzien van een hoge kop met een sleutelwijdte van 13 mm. De
hogere kop is bedoeld om een betere grip te garanderen voor de moeilijk te
bereiken plaatsen, waarvan je er een aantal tegenkomt bij de montage van het
spatbord.
De spatbordgaten zijn overmaats uitgevoerd om correcties
tijdens het monteren te kunnen uitvoeren, hierdoor werd het noodzakelijk om
grote ringen te gebruiken. Deze gegolfde, uit verenstaal vervaardigde, ringen
hebben een dubbele functie, als carrosseriering en borgring.
Deze montageset bevat alle bouten en ringen voor het
monteren van één spatbord, 100% identiek aan het origineel. Om corrosie tegen
te gaan is er niet voor zwart oxide gekozen, zoals origineel het geval was
(weinig tot geen roest bescherming), maar voor zwarte galvanisatie. Hierdoor
blijven de bouten en ringen zwart van kleur, zoals origineel, maar het
beschermt vele malen beter tegen corrosie.
Let op: Dit zijn zeer hoogwaardige montagedelen waarbij de
bouten de juiste hardheid hebben. Laat je niet verleiden door goedkope
alternatieven met een te hoge hardheid. Dit kan leiden tot het beschadigen van
de moeren in de carrosserie, om die te vervangen zal je moeten gaan slijpen en
lassen, daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten.
Moer zelfborgend M 10 x 1.0 (spoorstang kogel) 4 stuks.
Kever tot en met 5/1968.
Karmann Ghia tot en met 5/1968.
Bus tot en met 7/1967.
Type 3 tot en met 7/1967