Deze vrij dikke kabel verbindt de wisselstroomdynamo met de
accu. Als de kabel is geoxideerd of beschadigd, zal je hem moeten vervangen. De hier vermelde kabel is identiek aan het origineel
inclusief de juiste maat afdekkap en ringkabelschoenen.
Ribbenaantal 1, Positie / Graad L 60 °, enkelvoudige zwaaiarm, met riemschijf, Ruilartikel , met geïntegreerde regelaar, draairichting met de klok mee, met aansluiting voor toerentalmeter
Veel startmotor problemen zijn te wijten aan een versleten solenoïde. De solenoïde bevindt zich op de startmotor en zorgt ervoor dat de tandwielen in elkaar vallen en de elektrische spanning wordt doorgegeven aan de startmotor.
Als de startmotor niet klikt bij het omdraaien van de contactsleutel, dan is de solenoïde versleten. Voordat je een andere startmotor aanschaft, loont het de moeite om de solenoïde eerst te controleren.
Nu zijn er nog maar weinig Volkswagens die zijn uitgerust met de startmotor die af fabriek werd gemonteerd. De opgegeven bouwjaren zijn zoals Volkswagen dit af fabriek heeft geleverd, het kan dus goed zo zijn dat deze solenoïde ook op jouw startmotor past ondanks dat het opgegeven bouwjaar niet overeenkomt. Het is daarom raadzaam om de oude solenoid te vergelijken met de afbeeldingen voordat je bestelt.
Let op: Dit is een 12 volt Solenoid en werkt dus niet op 6 volt