Let op: niet alle stickers zijn op ieder VW model toegepast
Set bestaat uit:
- klepspeling op het koelhuis - informatie op de wisselstroom dynamo - informatie op de wisselstroom spanningsregelaar- 6 Volt op de bobine voor Europese auto's- schakel schema op de asbak- max. druk op het ruitensproeier reservoir- bandenspanningstabel binnenzijde handschoenenkastje of benzineklepje- benzine octaan gehalte 91 binnenzijde benzineklepje - benzine octaan gehalte 87 binnenzijde benzineklepje-12 Volt sticker voor op de linker A-stijl
Let op: niet alle stickers zijn op ieder VW model toegepast
Set bestaat onder andere uit:
- klepspeling op het koelhuis - informatie op de wisselstroom dynamo - informatie op de wisselstroom spanningsregelaar-12 Volt op de bobine- schakel schema op de asbak- max. druk op het ruitensproeier reservoir- bandenspanningstabel binnenzijde handschoenenkastje of benzineklepje- benzine octaan gehalte 91 binnenzijde benzineklepje -12 Volt sticker voor op de linker A-stijl-Stickers voor luchtfilter-Diverse Bosch stickers
Klik hier voor de HANDLEIDING
Specificaties:Lengte: 2 meterDiameter: 18 mmBarst temperatuur: 120 °CBrandclassificatie: A,B,C en E
Omschrijving:
De schrik van iedere bezitter van een klassieke Volkswagen is brand. Je zal maar 2 jaar aan het restaureren zijn geweest en in een oogwenk niets meer hebben. Al is je Volkswagen nog zo goed verzekerd, je krijgt hem er niet mee terug en de emotionele waarde is vaak veel hoger dan hetgeen de verzekering uitkeert. En dan gaan we er nog vanuit dat de verzekering gaat uitkeren, stel dat je niets ontvangt!Voorkomen is beter dan genezen. Met dit automatisch blussysteem is de kans erg klein dat je motorruimte, of zelfs je complete wagen, uitbrandt, de eventuele schade blijft beperkt. Je kunt wel een brandblusser bij de hand hebben maar wat doe je ermee als je niet aanwezig bent? En al ben je er tijdig bij, de grootste schade is al geleden voordat jij je brandblusser hebt kunnen hanteren.Dit automatisch blussysteem wordt in de motorruimte vastgezet met de inbegrepen kabelbandjes. De lengte van de slang wordt bepaald door de grootte van de motorruimte. De juiste lengte hebben wij al voor je uitgezocht, bij iedere slang staat vermeld voor welke Volkswagen deze geschikt is.
Als er een temperatuur van 120 °C is bereikt, knapt de op druk gebrachte slang op de plaats waar de hoge temperatuur wordt gemeten, ofwel boven de brandhaard. Het blusmiddel komt vrij en de brand wordt geblust, de schade is hierdoor tot een minimum beperkt. Het blusmiddel is niet schadelijk voor je klassieker en tast het milieu niet aan.De slang is voorzien van een drukmeter, hoe hoger de temperatuur des te hoger de druk. Als de meter het rode gedeelte bereikt, staat de slang op springen. Laten we hopen dat het nooit zover zal komen.Bij veel verzekeringen krijg je korting op je premie als er een brandblussysteem is gemonteerd, als je verzekering dit al niet standaard vereist.Opmerking: Controleer zoals in de installatie instructies staat vermeld of de drukmeter en de eindstop goed zijn vastgedraaid, sporadisch komt het wel eens voor dat deze niet goed vastzitten.