Carburateur 30/31 pict-3 met adapter en hardware
Recommended for all engine sizes up to 1600cc for ease of set up, the 30/31 PICT-3 fits both Single and Dual Port Manifolds and works well with the 009 distributor with less chance of flat spots. It features a 12-Volt Idle Shut-Off Solenoid, has a SVDA Vacuum Port and is a direct replacement for all 12-Volt 30PICT Single Port applications. This carburetor has bushings on each end of the throttle shaft. Customer can remove adapter for use on 30mm 67-70 models.
Type-3 1600cc motoren en vervangt de Solex: 32 PDSIT-2
Type-4 motoren en vervangt de Solex: 34 PDSIT-2 32-34
PDSIT-2
hoofdsproeier: 130
luchtsproeier: 130
stationairsproeier: 50
venturi: 22
De 1600 cc Type 3-motor is standaard uitgerust met een Solex
32-PDSIT carburateur. De Type 4-motor maakte gebruik van een vergelijkbaar
model, de 34-PDSIT, die later werd aangepast en hernoemd naar 32-34 PDSIT.
Die hier vermelde vervangende carburateur is zo gemaakt dat
ze op beide auto’s past, men gebruikt nu de benaming 32/34 PDSI. Deze
carburateurs zijn niet uitwisselbaar tussen links en rechts, vandaar dat er een
linkse en rechtse variant bestaat, die herkenbaar zijn aan het getal na de type
benaming (2 staat voor links en 3 staat voor rechts).
Opmerking voor het vervangen van de originele Solex bij
Type 4 motoren
Bij vervanging van de originele Solex carburateur op een
Type 4-motor blijft alleen de vacuümslang naar de stroomverdeler behouden. Alle
overige vacuümslangen komen te vervallen en kunnen eenvoudig worden afgesloten,
bijvoorbeeld door een boutje in het uiteinde van de slang te draaien en dit met
een slangklem vast te zetten. Ook de elektromagnetische afslagkleppen zijn niet
meer nodig, aangezien deze carburateurs zo zijn ontworpen dat ze zonder werken.
Opmerking voor het vervangen van de originele Solex bij
Type 3 motoren
Wanneer de carburateur op een Type 3-motor wordt gemonteerd,
past het originele luchtfilter niet meer. In dat geval dient een
sportluchtfilter gemonteerd te worden. Deze is te vinden op het tabblad Aanverwante
artikelen.
Type-3 1600cc motoren en vervangt de Solex: 32 PDSIT-3
Type-4 motoren en vervangt de Solex: 34 PDSIT-3 32-34 PDSIT-3
hoofdsproeier: 130
luchtsproeier: 130
stationairsproeier: 50
venturi: 22
De 1600 cc Type 3-motor is standaard uitgerust met een Solex
32-PDSIT carburateur. De Type 4-motor maakte gebruik van een vergelijkbaar
model, de 34-PDSIT, die later werd aangepast en hernoemd naar 32-34 PDSIT.
Die hier vermelde vervangende carburateur is zo gemaakt dat
ze op beide auto’s past, men gebruikt nu de benaming 32/34 PDSI. Deze
carburateurs zijn niet uitwisselbaar tussen links en rechts, vandaar dat er een
linkse en rechtse variant bestaat, die herkenbaar zijn aan het getal na de type
benaming (2 staat voor links en 3 staat voor rechts).
Opmerking voor het vervangen van de originele Solex bij
Type 4 motoren
Bij vervanging van de originele Solex carburateur op een
Type 4-motor blijft alleen de vacuümslang naar de stroomverdeler behouden. Alle
overige vacuümslangen komen te vervallen en kunnen eenvoudig worden afgesloten,
bijvoorbeeld door een boutje in het uiteinde van de slang te draaien en dit met
een slangklem vast te zetten. Ook de elektromagnetische afslagkleppen zijn niet
meer nodig, aangezien deze carburateurs zo zijn ontworpen dat ze zonder werken.
Opmerking voor het vervangen van de originele Solex bij
Type 3 motoren
Wanneer de carburateur op een Type 3-motor wordt gemonteerd,
past het originele luchtfilter niet meer. In dat geval dient een
sportluchtfilter gemonteerd te worden. Deze is te vinden op het tabblad Aanverwante
artikelen.
Dual Carburateur set 48 EPC, met korte inlaat spruitstukken en luchtfilters. De complete set bestaat uit inlaatspruitstukken, carburateurs, draaigas stangenstelsel, chromen luchtfiilters, pakkingen en installatiemateriaal
Carburateur set 51 EPC, met korte inlaat spruitstukken en luchtfilters
Dual 51EPC Carburetor Kit featuring Short Manifolds for installation in a Sedan with minimal or no cutting of your car, engine lid or velocity stacks. May not fit with all stock Doghouse fan shrouds. Right and left use the same manifold. Complete kit includes Manifolds, Carburetors, Twist Linkage, Chrome Air Cleaners, installation hardware and gaskets.
Carburateur set dubbelpoorts, EPC 34, met inlaat spruitstuk en luchtfilter
If improving performance without sacrificing fuel economy is your desire, then the EMPI EPC 34 Dual Kits are the way to go. All Kits feature: Aluminum Alloy Hex Bar with Steel Ball Ends - Sealed Aircraft Heim Rod Ends - High Flow Aluminum Intake Manifolds -Thick High Strength Steel Linkage Mounts - Gauze High Flow Air Cleaner Assemblies - Coil Relocation Mount - Brass Fuel Tee -Detailed and Illustrated Instructions