Type-3 1600cc motoren en vervangt de Solex: 32 PDSIT-3
Type-4 motoren en vervangt de Solex: 34 PDSIT-3 32-34 PDSIT-3
hoofdsproeier: 130
luchtsproeier: 130
stationairsproeier: 50
venturi: 22
De 1600 cc Type 3-motor is standaard uitgerust met een Solex
32-PDSIT carburateur. De Type 4-motor maakte gebruik van een vergelijkbaar
model, de 34-PDSIT, die later werd aangepast en hernoemd naar 32-34 PDSIT.
Die hier vermelde vervangende carburateur is zo gemaakt dat
ze op beide auto’s past, men gebruikt nu de benaming 32/34 PDSI. Deze
carburateurs zijn niet uitwisselbaar tussen links en rechts, vandaar dat er een
linkse en rechtse variant bestaat, die herkenbaar zijn aan het getal na de type
benaming (2 staat voor links en 3 staat voor rechts).
Opmerking voor het vervangen van de originele Solex bij
Type 4 motoren
Bij vervanging van de originele Solex carburateur op een
Type 4-motor blijft alleen de vacuümslang naar de stroomverdeler behouden. Alle
overige vacuümslangen komen te vervallen en kunnen eenvoudig worden afgesloten,
bijvoorbeeld door een boutje in het uiteinde van de slang te draaien en dit met
een slangklem vast te zetten. Ook de elektromagnetische afslagkleppen zijn niet
meer nodig, aangezien deze carburateurs zo zijn ontworpen dat ze zonder werken.
Opmerking voor het vervangen van de originele Solex bij
Type 3 motoren
Wanneer de carburateur op een Type 3-motor wordt gemonteerd,
past het originele luchtfilter niet meer. In dat geval dient een
sportluchtfilter gemonteerd te worden. Deze is te vinden op het tabblad Aanverwante
artikelen.
Laat de frisse lucht binnen. Eenvoudig te bedienen
ventilatiesysteem in UNI-VENT stijl voor je spijlbus. Ontwikkeld door BBT
Wordt rechtstreeks in je standaard dakventilatiebox
gemonteerd, geen aanpassingen nodig. Gebruik de originele schroeven opnieuw,
supergemakkelijk.
Werkt beter dan de ambulanceventilatoren voor een fractie
van de prijs.
Bekijk hier de video met gebruiksaanwijzing.
Diameter: 170 mmGewicht: 511 gram
De hier vermelde poelie heeft een diameter van 170 mm. Deze
maat poelie werd origineel alleen toegepast op 1200 of 1300 cc motoren. De 1500
en 1600 cc motoren waren voorzien van een 177 mm poelie, voor het verkrijgen
van een hogere koelopbrengst gerelateerd aan het grotere motorvermogen.
Een poelie met een lichter gewicht en een kleinere diameter
is de sleutel om het maximale motorvermogen uit je poelie te kunnen halen,
vandaar dat deze 170 mm poelies veelvuldig op1500 en 1600 cc motoren worden
gebruikt. Er kleeft echter wel een nadeel aan; de koelcapaciteit wordt door de
kleinere diameter verminderd, vandaar dat de 1500 en 1600 cc motoren niet
worden vermeld bij de toepassing. Dankzij de gradenring wordt het afstellen van de motor een
stuk gemakkelijker dan met een originele poelie.
Revisieset carburator Solex/Brosol 32/34 PDSIT, links
Zonder brandstoftoevoer komt men met onze klassiekers niet echt ver in het verkeer dus dit geheel moet absoluut probleemloos werken. Een zeer belangrijk element voor de correcte en vlotte werking is de carburatie. Wanneer er door veelvuldig gebruik slijtage en lekkage vastgesteld wordt, gaat het brandstofverbruik stijgen en, wat mogelijk nog erger is, kan er brand ontstaan in het motorcompartiment. Ter revisie van 32/34 PDSI carburatoren toegepast op Type 4 1.7 - 2.0l motoren op Type 2 vanaf 08/71 - 07/79, Type 411/412 en Porsche 914 met 32-34 PDSIT-2/3 en de Solex / Brosol H 32/34 PDSI 2 hebben we nu voor u een geschikte revisieset uit voorraad beschikbaar. De revisieset wordt per stuk en per zijde geleverd.
Revisieset carburator Solex/Brosol 32/34 PDSIT, rechts
Zonder brandstoftoevoer komt men met onze klassiekers niet echt ver in het verkeer dus dit geheel moet absoluut probleemloos werken. Een zeer belangrijk element voor de correcte en vlotte werking is de carburatie. Wanneer er door veelvuldig gebruik slijtage en lekkage vastgesteld wordt, gaat het brandstofverbruik stijgen en, wat mogelijk nog erger is, kan er brand ontstaan in het motorcompartiment. Ter revisie van 32/34 PDSI carburatoren toegepast op Type 4 1.7 - 2.0l motoren op Type 2 vanaf 08/71 - 07/79, Type 411/412 en Porsche 914 met 32-34 PDSIT-2/3 en de Solex / Brosol H 32/34 PDSI 2 hebben we nu voor u een geschikte revisieset uit voorraad beschikbaar. De revisieset wordt per stuk en per zijde geleverd.