Klik hier voor de HANDLEIDING
Specificaties:Lengte: 3 meterDiameter: 18 mmBarst temperatuur: 120 °CGaat 5 jaar meeBrandclassificatie: A,B,C en E
Omschrijving:
De schrik van iedere bezitter van een klassieke Volkswagen
is brand. Je zal maar jaren aan het restaureren zijn geweest en in een oogwenk
niets meer hebben. Al is je Volkswagen nog zo goed verzekerd, je krijgt hem er
niet mee terug en de emotionele waarde is vaak veel hoger dan hetgeen de
verzekering uitkeert. En dan gaan we er vanuit dat de verzekering gaat
uitkeren, stel dat je niets ontvangt!
Voorkomen is beter dan genezen. Met dit automatisch
blussysteem is de kans erg klein dat je motorruimte, of zelfs je complete
wagen, uitbrandt, de eventuele schade blijft beperkt. Je kunt wel een
brandblusser bij de hand hebben maar wat doe je ermee als je niet aanwezig
bent? En al ben je er tijdig bij, de grootste schade is al geleden voordat jij
je brandblusser hebt kunnen hanteren.
Dit automatisch blussysteem wordt in de motorruimte
vastgezet met de inbegrepen tyraps. De lengte van de slang wordt bepaald door
de grootte van de motorruimte. De juiste lengte hebben wij al voor je
uitgezocht, bij iedere slang staat vermeld voor welke Volkswagen deze geschikt
is.
Als er een temperatuur van 120 °C is bereikt, knapt de op
druk gebrachte slang op de plaats waar de hoge temperatuur wordt gemeten, ofwel
boven de brandhaard. Het blusmiddel komt vrij en de brand wordt geblust, de
schade is hierdoor tot een minimum beperkt. Het blusmiddel is niet schadelijk
voor je klassieker en tast het milieu niet aan.
De slang is voorzien van een drukmeter, hoe hoger de
temperatuur des te hoger de druk. Bij een normale motorische bedrijfstemperatuur
zal de meter niet uitslaan. Als de temperatuur in de motorruimte zeer hoog
wordt en de drukmeter het rode gedeelte bereikt, staat de slang op springen.
Bij veel verzekeringen krijg je korting op je premie als er
een brandblussysteem is gemonteerd, als je verzekering dit al niet standaard
vereist. Het systeem dient wel iedere 5 jaar aantoonbaar te worden vervangen,
niet alleen de verzekering zal dit eisen, ook de werking is dan niet meer
gegarandeerd.
Opmerking: Controleer zoals in de installatie instructies
staat vermeld of de drukmeter en de eindstop goed zijn vastgedraaid, sporadisch
komt het wel eens voor dat deze niet goed vastzitten.
Deformatie bumperbalk - Bus 08/72-07/73 211707271
Deze zijn met de juiste correcte vorm voor de Duitse
baywindows met bumpergaten op de juiste plek, 2.5mm dik en exact gelijk aan het origineel.
Deze deformatiebalken waren vroeger verkrijgbaar via VW
Brazil, maar nu zijn dit enkel nog de balken passend voor de T2C bumper. Door
hun ronde vorm en verticale boutgaten is het onmogelijk om hier een correct T2B
bumper op te monteren. Daarom deze top reproductie van SWT in ons programma,
exact zoals het origineel.
Tijdens de ontwikkeling kwam men erachter dat er een ’73
only model geweest is, maar nergens in de VW boeken staat dat aangegeven.
Omdat enkel de uiteinden verschillen (vlak of opstaande
rand), is besloten om beide modellen op de markt te brengen zodat je je T2B
correct volgens bouwjaar kunt restaureren.
Deformatie bumperbalk - Bus 08/73-07/79 211707271
Deze zijn met de juiste correcte vorm voor de Duitse
baywindows met bumpergaten op de juiste plek, 2.5mm dik en exact gelijk aan het origineel.
Deze deformatiebalken waren vroeger verkrijgbaar via VW
Brazil, maar nu zijn dit enkel nog de balken passend voor de T2C bumper. Door
hun ronde vorm en verticale boutgaten is het onmogelijk om hier een correct T2B
bumper op te monteren. Daarom deze top reproductie van SWT in ons programma,
exact zoals het origineel.
Tijdens de ontwikkeling kwam men erachter dat er een ’73
only model geweest is, maar nergens in de VW boeken staat dat aangegeven.
Omdat enkel de uiteinden verschillen (vlak of opstaande
rand), is besloten om beide modellen op de markt te brengen zodat je je T2B
correct volgens bouwjaar kunt restaureren.
5mm spacer voor gebruik van verstelbare Empi veerplaten. Bij gebruik van deze veerplatenpast je torsiestaafdeksel niet meer goed, mbv deze spacer los je dat op. Toepasbaar op de volgende verstelbare veerplaten:
17-2669-0 Pendelas 17-2670-0 Pendelas 17-2674-0 IRS 18-1075-0 IRS17-2671-0 Pendelas17-2672-0 IRS17-2673-0 IRS
EMPI SVA DISTRIBUTOR
New EMPI SVA - Single Vacuum-Advance distributor with electronic ignition. Advance curve set for optimal performance with most VW engines. Electronic ignition conversion kit already installed." Better acceleration& helps eliminate the "flat spot" on take-off" Cooler engine temps" More power throughout the advance curve9437-B EMPI SVA Single Vacuum Advance Distributorw/Electronic Ignition. Fits the following models (12 volt only):Please Note!!!, Must be used with a coil that has an internal resistor (BOSCH BLUE COIL 9409-B) OR AN EXTERNAL BALLAST RESISTOR MUST BE USED.