De allereerste Volkswagen Kevers waren voorzien van een hoofdremcilinder met een direct daarop gemonteerd remvloeistofreservoir. Later is het reservoir verhuisd naar de kofferruimte, waardoor het bijvullen en controleren een stuk gemakkelijker was. Bij veel Buggy’s en andere afgeleiden van de VW Kever is dit een waardeloos systeem, de kans dat de toevoerleidingen losspringen is groot en een goede locatie vinden voor het reservoir is ook niet altijd eenvoudig. Veel Buggy’s zijn dan ook voorzien van een hoofdremcilinder met een opgeschroefd reservoir, maar dat heeft wel zijn beperkingen, er is namelijk geen hoofdremcilinder verkrijgbaar met een vast reservoir voor een gescheiden remsysteem. Wat we willen is een hoofdremcilinder met vast reservoir voor een gescheiden remsysteem en dat is te verwezenlijken met deze ombouw tules.
Je gebruikt de hoofdremcilinder van een gescheiden remsysteem, vervangt de tules door deze ombouw tules en je gebruikt het reservoir van een Volkswagen Bus met gescheiden remsysteem (Bus bouwjaren augustus 1966 t/m juli 1967 ).
Naast deze ombouw tules heb je een hoofdremcilinder en een reservoir nodig, die zijn te vinden op het tabblad 'Opties'.
Let op: De tules zijn alleen geschikt voor nieuwe hoofdremcilinders oude originele hoofdremcilinders hebben een montage gat van 15 mm in plaats van de benodigde 19 mm.
Bekende artikelnummers: | 811611817 |
---|---|
English description: | Brake fluid tank with cap |
Geschikt voor: |
Gescheiden remstysteem Kever Karmann Ghia Kübel Combineer met reservoir 211611313B Combineer met nieuwe hoofdremcilinder: |
Aanmelden