Met dit veiligheidsrelais wordt de stroomtoevoer naar de elektrische benzinepomp afgesloten zodra de motor uitvalt terwijl het contact nog aan staat. Als een dergelijk relais niet wordt gemonteerd, zal de benzinepomp doorpompen terwijl de motor is afgeslagen. Wat bij een ongeval kan leiden tot brandgevaar.Dit apparaat beschermt ook de brandstofpomp tegen schade (oververhitting) die kan ontstaan wanneer de motor stopt terwijl het contact is ingeschakeld.Aangezien de meeste klassieke Volkswagens niet zijn voorzien van een accessoirestand is dit al reden genoeg om het veiligheidsrelais te monteren in combinatie met een elektrische benzinepomp.Het relais wordt geleverd inclusief zwevende zekering, montagevoet, de benodigde bedrading en aansluitmateriaal.Alleen geschikt voor 12 volt.
Spade connectormaat: 6.3 mmMateriaal dikte: 0.8 mmDraad dikte: 0.5-1.0 mm²
De hele elektrische bedrading zit vol met diverse soorten
kabelschoenen, sommigen zijn universeel toegepast bij ieder Volkswagen model en
anderen zijn alleen bij bepaalde toepassingen gebruikt zoals in stekkers en/of
stekkerblokken. Daarnaast is er een verdeler die meerdere vlakstekkers met
elkaar verbindt op één aansluiting, hetgeen vaak is toegepast op de
zekeringenkast.
Gecorrodeerde kabelschoenen en elektrische verdelers kunnen
zorgen voor tal van storingen, het is dan ook van belang dat ze schoon zijn.
Een beschadigde kabelschoen zal je moeten vervangen.
Voor het vastklemmen heb je een krimptang nodig die het
mogelijk maakt de ader en de draadisolatie aan de kabelschoen te krimpen. Hou
er bij de aanschaf wel rekening mee dat de tang geschikt is voor ongeïsoleerde
kabelschoenen. Ons complete assortiment bestaat alleen uit ongeïsoleerde
kabelschoenen en zijn identiek wat origineel is toegepast.
Let op: Je kunt niet iedere willekeurige kabel op
iedere kabelschoen krimpen, bij iedere kabelschoen staat vermeld voor welke
dikte kabel deze geschikt is.
Spade connectormaat: 6.3 mmMateriaal dikte: 0.8 mmDraad dikte: 1.5-2.5 mm²
De hele elektrische bedrading zit vol met diverse soorten
kabelschoenen, sommigen zijn universeel toegepast bij ieder Volkswagen model en
anderen zijn alleen bij bepaalde toepassingen gebruikt zoals in stekkers en/of
stekkerblokken. Daarnaast is er een verdeler die meerdere vlakstekkers met
elkaar verbindt op één aansluiting, hetgeen vaak is toegepast op de
zekeringenkast.
Gecorrodeerde kabelschoenen en elektrische verdelers kunnen
zorgen voor tal van storingen, het is dan ook van belang dat ze schoon zijn.
Een beschadigde kabelschoen zal je moeten vervangen.
Voor het vastklemmen heb je een krimptang nodig die het
mogelijk maakt de ader en de draadisolatie aan de kabelschoen te krimpen. Hou
er bij de aanschaf wel rekening mee dat de tang geschikt is voor ongeïsoleerde
kabelschoenen. Ons complete assortiment bestaat alleen uit ongeïsoleerde
kabelschoenen en zijn identiek wat origineel is toegepast.
Let op: Je kunt niet iedere willekeurige kabel op
iedere kabelschoen krimpen, bij iedere kabelschoen staat vermeld voor welke
dikte kabel deze geschikt is.
Spade connectormaat: 6.3 mmMateriaal dikte: 0.8 mmDraad dikte: 4.0 - 6.0 mm²
De hele elektrische bedrading zit vol met diverse soorten
kabelschoenen, sommigen zijn universeel toegepast bij ieder Volkswagen model en
anderen zijn alleen bij bepaalde toepassingen gebruikt zoals in stekkers en/of
stekkerblokken. Daarnaast is er een verdeler die meerdere vlakstekkers met
elkaar verbindt op één aansluiting, hetgeen vaak is toegepast op de
zekeringenkast.
Gecorrodeerde kabelschoenen en elektrische verdelers kunnen
zorgen voor tal van storingen, het is dan ook van belang dat ze schoon zijn.
Een beschadigde kabelschoen zal je moeten vervangen.
Voor het vastklemmen heb je een krimptang nodig die het
mogelijk maakt de ader en de draadisolatie aan de kabelschoen te krimpen. Hou
er bij de aanschaf wel rekening mee dat de tang geschikt is voor ongeïsoleerde
kabelschoenen. Ons complete assortiment bestaat alleen uit ongeïsoleerde
kabelschoenen en zijn identiek wat origineel is toegepast.
Let op: Je kunt niet iedere willekeurige kabel op
iedere kabelschoen krimpen, bij iedere kabelschoen staat vermeld voor welke
dikte kabel deze geschikt is.
Spade connectormaat: 6.3 mmMateriaal dikte: 0.8 mmDraad dikte: 0.5-1.0 mm²
De hele elektrische bedrading zit vol met diverse soorten
kabelschoenen, sommigen zijn universeel toegepast bij ieder Volkswagen model en
anderen zijn alleen bij bepaalde toepassingen gebruikt zoals in stekkers en/of
stekkerblokken. Daarnaast is er een verdeler die meerdere vlakstekkers met
elkaar verbindt op één aansluiting, hetgeen vaak is toegepast op de
zekeringenkast.
Gecorrodeerde kabelschoenen en elektrische verdelers kunnen
zorgen voor tal van storingen, het is dan ook van belang dat ze schoon zijn.
Een beschadigde kabelschoen zal je moeten vervangen.
Voor het vastklemmen heb je een krimptang nodig die het
mogelijk maakt de ader en de draadisolatie aan de kabelschoen te krimpen. Hou
er bij de aanschaf wel rekening mee dat de tang geschikt is voor ongeïsoleerde
kabelschoenen. Ons complete assortiment bestaat alleen uit ongeïsoleerde
kabelschoenen en zijn identiek wat origineel is toegepast.
Let op: Je kunt niet iedere willekeurige kabel op
iedere kabelschoen krimpen, bij iedere kabelschoen staat vermeld voor welke
dikte kabel deze geschikt is.
Spade connectormaat: 6.3 mmMateriaal dikte: 0.8 mmDraad dikte: 1.5-2.5 mm²
De hele elektrische bedrading zit vol met diverse soorten
kabelschoenen, sommigen zijn universeel toegepast bij ieder Volkswagen model en
anderen zijn alleen bij bepaalde toepassingen gebruikt zoals in stekkers en/of
stekkerblokken. Daarnaast is er een verdeler die meerdere vlakstekkers met
elkaar verbindt op één aansluiting, hetgeen vaak is toegepast op de
zekeringenkast.
Gecorrodeerde kabelschoenen en elektrische verdelers kunnen
zorgen voor tal van storingen, het is dan ook van belang dat ze schoon zijn.
Een beschadigde kabelschoen zal je moeten vervangen.
Voor het vastklemmen heb je een krimptang nodig die het
mogelijk maakt de ader en de draadisolatie aan de kabelschoen te krimpen. Hou
er bij de aanschaf wel rekening mee dat de tang geschikt is voor ongeïsoleerde
kabelschoenen. Ons complete assortiment bestaat alleen uit ongeïsoleerde
kabelschoenen en zijn identiek wat origineel is toegepast.
Let op: Je kunt niet iedere willekeurige kabel op
iedere kabelschoen krimpen, bij iedere kabelschoen staat vermeld voor welke
dikte kabel deze geschikt is.
Spade connectormaat: 6.3 mmMateriaal dikte: 0.8 mmDraad dikte: 4.0-6.0 mm²
De hele elektrische bedrading zit vol met diverse soorten
kabelschoenen, sommigen zijn universeel toegepast bij ieder Volkswagen model en
anderen zijn alleen bij bepaalde toepassingen gebruikt zoals in stekkers en/of
stekkerblokken. Daarnaast is er een verdeler die meerdere vlakstekkers met
elkaar verbindt op één aansluiting, hetgeen vaak is toegepast op de
zekeringenkast.
Gecorrodeerde kabelschoenen en elektrische verdelers kunnen
zorgen voor tal van storingen, het is dan ook van belang dat ze schoon zijn.
Een beschadigde kabelschoen zal je moeten vervangen.
Voor het vastklemmen heb je een krimptang nodig die het
mogelijk maakt de ader en de draadisolatie aan de kabelschoen te krimpen. Hou
er bij de aanschaf wel rekening mee dat de tang geschikt is voor ongeïsoleerde
kabelschoenen. Ons complete assortiment bestaat alleen uit ongeïsoleerde
kabelschoenen en zijn identiek wat origineel is toegepast.
Let op: Je kunt niet iedere willekeurige kabel op
iedere kabelschoen krimpen, bij iedere kabelschoen staat vermeld voor welke
dikte kabel deze geschikt is.
Relaishouder met ophangoog, universeel te gebruiken voor 9 polig relais
Diameter [mm] 2,8 mm / 6,3
mmAantal contacten 9
-poligType stekker Huls
voor platte stekker
Een schakelrelais heeft als doel om de schakelaar te ontlasten, waar anders een grote stroom moet worden geschakeld moet er dan alleen een spoeltje van het relais worden geschakeld dat een veel lagere stuurstroom geeft.
Voorbeelden hiervan zijn:
-Achterruitverwarming (origineel met relais)
-Startmotor
-Mistlampen
-Verstralers
Zorg er altijd voor dat het relais zo dicht mogelijk bij de gebruiker wordt gemonteerd en dat het geschakelde circuit ook gezekerd wordt.
Met deze achteraf in te bouwen startrelais zorg je ervoor dat jouw klassieker of ypungtimer net zo kan starten als moderen wagens, Niet meer via de contactschakelaar en de lange draad naar de startmotor maar bypass via dit startrelais.
Dit zorgt ervoor dat de auto beter en sneller aanslaat en verlengd de levensduur van je contact schakelaar enorm. De bestaande draad geeft dan enkel nog een stuurstroom af.
Montage is eenvoudig en snel, dit relais komt met een handleiding.
CONTROLEER ALTIJD DE MASSATRIP VANAF JE CHASSIS NAAR JE VERSNELLINGSBAK. DIT HEEFT EEN DIRECTE INVLOED OP EEN JUISTE WERKING VAN JE ELEKTRISCHE SYSTEEM.
Levering per stuk , 1 deel zoals op foto 1 en 2.Deze specifieke Volkswagen verbindingsstekker is voor het
eerst gebruikt bij de Volkswagen Golf, waarna vele VW modellen zijn gevolgd,
zoals de in Mexico geproduceerde Kever en de Volkswagen Bus T25/T3 bus.
Deze stekker is voor tal van toepassingen ingezet om twee
kabels met elkaar te verbinden die maar op één manier in elkaar passen, zo is
het onmogelijk om deze verkeerd aan te sluiten.
Deze stekker is gelijk aan het origineel, je kunt hem dan
ook gebruiken voor toepassingen waarbij er maar één deel aan vervanging toe is.
Daarnaast een ideale manier om twee kabels met elkaar te verbinden als
reparatie, of voor een eigen ontworpen kabelboom.
Alle elektrische aansluitingen die min of meer buiten het
interieur aanwezig zijn moeten worden beschermd tegen ongewenst contact en
corrosie.
Al vanaf de beginperiode worden deze contacten beschermd, is
het niet door een rubber dan is de stekker wel voorzien van een kunststof
omhulsel.
Op de plaatsen waar geen rubber bescherming is aangebracht
is de vlakstekker voorzien van de hier vermelde kunststof behuizing.
6.3 mm vlakstekkers zijn de meest voorkomende modellen, de
hier vermelde behuizing is hiervoor bedoeld maar wel alleen als de vlakstekker
weerhaakjes heeft. Vlakstekkers zonder weerhaakjes worden alleen op plaatsen
gebruikt die ongeïsoleerd zijn opgesteld of in een door Volkswagen vaak
gebruikte verbindingsstekker.
Vlakstekker behuizingen worden achteraf over de vlakstekker
geschoven, je hoeft dus geen nieuwe vlakstekker te krimpen als alleen de
behuizing mist.