Met dit veiligheidsrelais wordt de stroomtoevoer naar de elektrische benzinepomp afgesloten zodra de motor uitvalt terwijl het contact nog aan staat. Als een dergelijk relais niet wordt gemonteerd, zal de benzinepomp doorpompen terwijl de motor is afgeslagen. Wat bij een ongeval kan leiden tot brandgevaar.Dit apparaat beschermt ook de brandstofpomp tegen schade (oververhitting) die kan ontstaan wanneer de motor stopt terwijl het contact is ingeschakeld.Aangezien de meeste klassieke Volkswagens niet zijn voorzien van een accessoirestand is dit al reden genoeg om het veiligheidsrelais te monteren in combinatie met een elektrische benzinepomp.Het relais wordt geleverd inclusief zwevende zekering, montagevoet, de benodigde bedrading en aansluitmateriaal.Alleen geschikt voor 12 volt.
Relaishouder met ophangoog, universeel te gebruiken voor 9 polig relais
Diameter [mm] 2,8 mm / 6,3
mmAantal contacten 9
-poligType stekker Huls
voor platte stekker
Een schakelrelais heeft als doel om de schakelaar te ontlasten, waar anders een grote stroom moet worden geschakeld moet er dan alleen een spoeltje van het relais worden geschakeld dat een veel lagere stuurstroom geeft.
Voorbeelden hiervan zijn:
-Achterruitverwarming (origineel met relais)
-Startmotor
-Mistlampen
-Verstralers
Zorg er altijd voor dat het relais zo dicht mogelijk bij de gebruiker wordt gemonteerd en dat het geschakelde circuit ook gezekerd wordt.
Met deze achteraf in te bouwen startrelais zorg je ervoor dat jouw klassieker of ypungtimer net zo kan starten als moderen wagens, Niet meer via de contactschakelaar en de lange draad naar de startmotor maar bypass via dit startrelais.
Dit zorgt ervoor dat de auto beter en sneller aanslaat en verlengd de levensduur van je contact schakelaar enorm. De bestaande draad geeft dan enkel nog een stuurstroom af.
Montage is eenvoudig en snel, dit relais komt met een handleiding.
CONTROLEER ALTIJD DE MASSATRIP VANAF JE CHASSIS NAAR JE VERSNELLINGSBAK. DIT HEEFT EEN DIRECTE INVLOED OP EEN JUISTE WERKING VAN JE ELEKTRISCHE SYSTEEM.