Bij de type 1 motoren na 1963 en de type 3 motoren is de plaats waar de uitlaat op de kachel pot wordt geschoven een teer punt wat snel doorroest. Door het verroeste gedeelte af te zagen, de reparatiepijpjes in de buis te schuiven en daarna rondom aflassen is de kachelpot weer gerepareerd. Voor auto’s met een 25 of 30 pk motor is de reparatie wat uitgebreider, hierbij moet je de complete buizen vervangen. Zaag de buis door de helft en schuif hem uit het plaatwerk, schuif de reparatiebuizen weer door het plaatwerk en las de bijgeleverde flenzen aan de buizen. Let op: monteer de losse flens op de cilinderkop, zet de kachelpot met gemonteerde buizen vast op de uitlaat en hecht de aansluitflenzen vast, haal het geheel weer uit elkaar en las de flenzen rondom af, alleen op deze manier ben je er zeker van dat de flenzen goed zitten gemonteerd. Indien de kachelpotten op meerdere plaatsen zijn doorgeroest is het overwegen waard om ze compleet te vervangen (zie aanverwanten). Beide reparatie stukken worden per paar geleverd.
Kachelpot, chroom, links 043255105F
Verchroomde kachelpotten mogen uiteraard ook niet ontbreken.
Deze kachelpotten zijn gelijk aan de standaard uitvoering, maar dan compleet verchroomd. Ze worden geleverd zonder montagemateriaal en/of bedieningshendels, neem deze er extra bij (zie tabblad "opties").
Let op : Chroom is geen roestvrijstaal en de kachelpot hangt onder je auto, met andere woorden als je het chroom niet regelmatig onderhoudt, zal roest de overhand gaan nemen.
Kachelpot, chrome, rechts 043255106F
Verchroomde kachelpotten mogen uiteraard ook niet ontbreken.
Deze kachelpotten zijn gelijk aan de standaard uitvoering, maar dan compleet verchroomd. Ze worden geleverd zonder montagemateriaal en/of bedieningshendels, neem deze er extra bij (zie tabblad "opties").
Let op : Chroom is geen roestvrijstaal en de kachelpot hangt onder je auto, met andere woorden als je het chroom niet regelmatig onderhoudt, zal roest de overhand gaan nemen.