De elektrische installatie van onze klassieker moet ten allen tijde in optimale conditie blijven. Defecte elektrische onderdelen en beschadigde bekabeling dient dan ook onmiddellijk en op een correcte wijze hersteld of vervangen te worden. Eén van de belangrijke onderdelen in dit geheel is de voedingskabel van de accu naar de startmotor en dit hoofdzakelijk omwille van het feit dat de startmotor bij het inschakelen een zeer groot vermogen vraagt. Een voedingskabel met beschadigde of verduurde bekleding en defecte aansluitingen kan in dit geval dan ook voor problemen zorgen.
Er was een tijd dat Bosch het enige echte merk was voor de elektriciteit van je motor. Helaas door meer en meer buitenlandse (goedkopere) productie ging de Bosch kwaliteit flink achteruit. Maar we hebben wel het BERU alternatief voor U, kwalitatief hoogstaand, nog steeds gefabriceerd in Duitsland
Eigenschappen
Aantal in/uitgangen
1
Aantal polen
2 -polig
Ontstekingspoel
Aansluituitvoering conform DIN
Uitvoering
voor voertuigen met stroomverdeler
Spanning (Volt)
12 V
Eigenschappen
Aantal in/uitgangen
1
Aantal polen
2 -polig
Ontstekingspoel
Aansluituitvoering conform DIN
Uitvoering
voor voertuigen met stroomverdeler
Spanning (Volt)
12 V
Contactslot schakelaar.
Type 1 8/1967 tot en met 7/1970.
Karmann Ghia 8/1967 tot en met 7/1970.
Bus 8/1967 tot en met 7/1970.
Type 3 8/1967 tot en met 7/1970.
Kübel tot en met 7/1970