Wanneer de schroefdraad van de tapeindjes voor het carterdeksel beschadigd is, zullen deze vervangen moeten worden.
Dit is een complete set van 6 stuks, waarvan er één langer is voor de montage van de olie-aanzuigbuis.
Montage is eenvoudig met een inbussleuteltje. Zorg ervoor dat deze tapeindjes diep genoeg zitten, zodat ze de moeren niet blokkeren.
Gebruik borgmiddel bij het monteren, dan draaien de tapeindjes niet los bij volgende olie verversing.
6 en 8mm bouten
Type 1 motoren 1967 * t/m 7.1971* 1200 cc D 0 230 000* 1300 cc E 0 013 650* 1300 cc F 1 225 018* 1500 cc L 0 018 099* 1500 cc H 0 822 051
Designed to add a full flow oil system without machining the crankcase. Screws into the rear oil by-pass galley (spring & plunger must be removed) and provides the return route for oil from a full flow pump cover. Installs without engine removal. It has an 8AN, 37 º male fitting. This can be converted to a 1/2" barb with EMPI P/N: 9288 Fitting. Fits Dual By-Pass Case Only.
Hoogvermogen oliepomp met filter 32mm tandwiel.
Toepassing:
Type 1 13/15/1600 1967 tot en met 7/1971
+
1200 1967 en later (handgeschakelde versnellingsbak)
Carterdeksel moeren 6 stuks. Type 1 motoren. Type 3 motoren. CT/CZ motoren
Naast de functie als carterdekselmoer wordt deze dopmoer voor meerdere toepassing gebruikt, ze worden hieronder vermeld. Het totaal benodigd aantal moeren staat tussen haakjes vermeld achter de toepassing.
VW Kevercarterdeksel aan motor (6 )leuning aan zitting voorstoelen t/m juli 1968 (4 )
Karmann Ghiacarterdeksel aan motor (6 )leuning aan zitting voorstoelen vanaf augustus 1968 en later (4 )Spijlbuscarterdeksel aan motor (6 )laadklep slotmechanisme (1 )
Panorama BusType 1 motor carterdeksel aan motor (6 )Bus T25/T3CT/CZ motor carterdeksel aan motor (6 )brancard vastzetter op brancard frame (voorzijde) T25 ambulance (2 )klaptafel aan wand T25/T3 politie- en brandweeruitvoering (2 )
Type 3carterdeksel aan motor (6 )
Kübelcarterdeksel aan motor (6 )