Koppelingsvork montage set 16mm.
Kever / Karmann Ghia 8/1960 tot en met 1971 +1/1986 en later.
Bus 6/1959 tot en met 7/1975.
Type 3 tot en met 8/1971.
Kübel tot en met 7/1971
Drukgroep versterkt 200 mm. 771 kg / 1700 lb
Gebruik uitsluitend versterkte montagebouten (niet meegeleverd), gebruik olie op de schroefdraad en draai ze kruislings vast met een kracht van 36 Nm.
Druklager.
Kever tot en met 7/1970 (1200 alleen tot en met 1972).
Karmann Ghia tot en met 7/1970.
Bus tot en met 7/1970.
Type 3 tot en met 7/1970.
Kübel tot en met 7/1971
Deze hoofdaslager verstevigingsplaat wordt gemonteerd tussen
het tandwielgedeelte en het schakelhuis van de versnellingsbak en zorgt ervoor
dat het hoofdaslager in alle omstandigheden op zijn plaats blijft.
Tevens helpt het mee met de uitlijning van de tandwielen, ze
maken nu volledig contact, de kans op eventuele problemen hiermee wordt
verminderd. Voor de Kever en Karmann Ghia wordt het met deze plaat ook mogelijk
om een 2-bouts schakelhuis te gebruiken op een versnellingsbak met een 3-bouts
schakelhuis hetgeen vaak wordt toegepast bij het ombouwen.
Montagetip
Als er een achteruitrijlichtschakelaar aanwezig is, raden we
je aan om 1 mm van de schakelbehuizing af te schuren (met schuurpapier op een
glasplaat schuur je het vlak af). De kans is namelijk aanwezig dat door de
tussenkomst van de verstevigingsplaat de achteruitrijschakelaar niet voldoende
wordt ingedrukt, door 1 mm te vlakken loop je dit risico niet.
Vergeet geen vloeibare pakking mee te bestellen.
Bij lekkage van versnellingsbakolie dient deze keerring meestal vervangen te worden. Wacht niet te lang want door versnellingsbakolie kunnen de ophangurbbers aangetast worden!