De meest ideale schokbreker voor Buggy’s, Baja’s en
voertuigen voorzien van een trekhaak die met regelmaat een zware lading
vervoeren.Rond de schokbreker zit een in sterkte verstelbare veer (5
standen). Hiermee wordt niet alleen de veerkracht afgesteld, maar ook de
hoogte. De laagste stand van de veer is nog altijd hoger dan bij een standaard
schokbreker, hij zit dus met voorspanning gemonteerd. Monteer eerst de
bovenzijde, plaats daarna een krik onder de schokbreker en krik hem op totdat
je de onderzijde kunt monteren.Let op: De schokbrekers die met een oog worden gemonteerd
zijn voorzien van een metalen bus die in het rubber zit geperst. Bij demontage
van de oude schokbrekers willen deze wel eens aan de draagarm of de montagebout
blijven zitten (vastgeroest) waardoor de nieuwe schokbreker niet lijkt te
passen. Verwijder deze bus voordat je de nieuwe monteert (eventueel met een
slijptol voorzichtig inslijpen en daarna los tikken).
⚠️
Opmerking: Bij wagens voorzien van een
pendelas achteras (swing axle) of als deze schokbreker aan de voorzijde wordt
gemonteerd is het noodzakelijk dat je het uitstekende busje aan de onderzijde
van de schokbreker afzaagt
Oliedruk, Dubbelpijp, In-/Nastelbaar Oog bovenaan, Oog onderaan, Per paar geleverd
GarantieKONI hanteert een zeer ruime garantieperiode, maar als het stelmechanisme voor het instellen van de demping is beschadigd, valt dit NIET onder garantie. Het stelmechanisme wordt kapot gedrukt als de schokbreker tijdens het rijden op zijn eindpunt komt. Voordat je de schokbreker monteert, moet je zeker weten dat het eindpunt nooit kan worden behaald. Het werkgebied van de schokbreker moet zich ruim binnen de maximale veerweg bevinden. KONI accepteert geen enkel vorm van garantie als het stelmechanisme is beschadigd, er is volgens KONI geen enkele andere manier waardoor het stelmechanisme kan beschadigen.