Koelkleppen:
Type-1 motoren
Gaspedaal mechanisme:
Bus 8.1972 t/m 1975 (VIN 215 2082 489)
Koppelingspedaal mechanisme:
T25/T3 Bus met een Type 4 of CT/CZ motor
Gaskabel doorvoerbuis rubber. Type 1 motoren 1/1966 en later
Een professionele garagist dat je rubberdelen niet mag monteren met behulp van vet, multi-spray, zeepsop of andere middelen, hiervoor hoor je glycerine te gebruiken.
Gebruik je toch iets anders dan is de kans groot dat je het rubber aantast en de veroudering erg versneld. Je ziet dit vaak bij raamrubbers, ruitenwisserarmrubbers e.d. door het ontstaan van droogte scheuren. Vaak begint het met het continue optreden van verticale zwarte strepen op de auto, ook weer na een goede was- en of poetsbeurt.Veel leverancier sluiten garanties uit als er niet gebruik is gemaakt van glycerine. Dit laatste is natuurlijk moelijk aan te tonen en daarom volgen wij gewoon de wettelijke Europese garantie van 2 jaar, ook op de rubberdelen.
Buttys Bits maken gewoonweg de beste gaskabel hefboomkits van de wereld. Dit is de enige manier om van de speling op het gaspedaal af te geraken en een vlotte werking te krijgen als je de pedaal indrukt
Buttys Bits maken gewoonweg de beste gaskabel hefboomkits van de wereld. Dit is de enige manier om van de speling op het gaspedaal af te geraken en een vlotte werking te krijgen als je de pedaal indrukt
Bij alle type 1 motoren en de eerste type 3 motoren dient deze nippel ervoor om de gaskabel aan de gashendel of het gasstangenstelsel van de originele carburateur te monteren. Deze nippel wordt tevens gebruikt om de stang van de koelingsregelklep te monteren aan de thermostaat hevel bij de latere type 3 motoren. Voor diegene met grotere (niet originele) carburateurs kan deze nippel in de meeste gevallen ook worden gebruikt om de gaskabel vast te zetten aan het gasstangenstelsel. Wordt compleet met borgboutje geleverd.