Let op : Een Pierburg 2E3 heeft in het onderste deel van de carburateur een voorziening voor het verwarmingselement. Bij deze vervangingscarburateur is daar alleen een leeg gat aanwezig. Dit gat kan geboord en getapt worden om het verwarmingselement te monteren, wat in landen met een koud klimaat (Noord Europa) is aan te raden.
Als je carburateur toe is aan een revisie, kun je overwegen om alle pakkingen en membranen te vervangen, maar je moet dan wel zeker weten dat hiermee het probleem is opgelost. Als er speling is ontstaan op de lucht- en/of gaskleppen zal je het heel anders moeten aanpakken. We bedoelen hiermee dat je de bron van het probleem moet aanpakken, ofwel alle assen voorzien van nieuwe bussen.Aangezien er niet veel VW liefhebbers zijn die deze klus zelf kunnen klaren en het een kostbare zaak wordt als je dit door een gespecialiseerd bedrijf laat uitvoeren, is de keuze voor het aanschaffen van een nieuwe carburateur al snel gemaakt.De hier vermelde 2E3 carburateur vervangt de Pierburg 2E3.