Complete set voor het vervangen van je koppelingset, vliegwiel en alle delen eromheen. VliegwielKoppelingsplaat, drukgroep en druklagerVliegwiel viltring + houder + O ringVliegwielboutenDrukgroepboutenA-kwaliteit krukaskeerringA- kwaliteit naaldlagerKlemstiftenCentreer gereedschap
Deze set zit standaard op de meeste 1.9 en 2.1 WBX motoren maar kan ook gebruikt worden op de volgende motoren:
- Vroege WBX 1.9 motoren met een 215MM vliegwiel, de koppelingsset moet dan natuurijk ook worden vervangen voor een 228MM set
- 2.0 Luchtboxer motoren hebben ook een 228MM vliegwiel. In combinatie met de juiste vliegwielbouten kan dit vliegwiel ook gebruikt worden.
Voor de juiste bouten KLIK HIER
Een inrij periode van 650KM is vereist!
Voor 228MM koppelingssets KLIK HIER
Het vliegwiel van de Type-4 en Waterboxer motor is voorzien
van een viltring die ervoor moet zorgen dat het vet van het naaldlager in de
krukas op zijn plaats blijft en stof van de koppelingsplaat tegenhoudt. Verder is het vliegwiel voorzien van een grijze O-ring. Bij hermontage van een vliegwiel is het aan te raden deze delen te vervangen, bij nieuw geleverde vliegwielen zijn deze onderdelen niet standaard meegeleverd.
Opmerking: de viltringhouder wordt geleverd met een filmpje
olie om corrosie tijdens opslag tegen te gaan. Ontvet de houder grondig zoals
ook de raakvlakken in het vliegwiel en druk hem er dan pas in.
Het vliegwiel van de Type-4 en Waterboxer motor is voorzien
van een viltring die ervoor moet zorgen dat het vet van het naaldlager in de
krukas op zijn plaats blijft en stof van de koppelingsplaat tegenhoudt.
In het vliegwiel is een viltringhouder aanwezig die ervoor
moet zorgen dat viltring op zijn plaats blijft, je kunt de combinatie van
viltring met houder zien als een soort van keerring.
Als de prise as bij het in- of uitbouwen van de motor de
viltringhouder heeft geraakt is de kans groot dat de rand wordt beschadigd,
vandaar dat er veel vliegwielen zijn met een viltringhouder die vervangen moet
worden. Daarnaast zijn nieuwe vliegwielen af fabriek niet voorzien van een
viltringhouder, bestel deze er dan ook extra bij.
Volkswagen heeft deze viltringhouder nooit afzonderlijk
geleverd, eenmaal beschadigd was je aangewezen op een nieuw vliegwiel. Met deze
precisie viltringhouder ben je niet meer aangewezen op een nieuw vliegwiel. Tik
de oude houder uit het vliegwiel en druk voorzichtig de nieuwe houder erin tot
deze een fractie dieper licht dan de binnenzijde van het vliegwiel. Monteer een
nieuwe viltring en je bent ervan verzekerd dat stof en vet geen kans meer
krijgen.
Opmerking: de viltringhouder wordt geleverd met een filmpje
olie om corrosie tijdens opslag tegen te gaan. Ontvet de houder grondig zoals
ook de raakvlakken in het vliegwiel en druk hem er dan pas in.