Klik hier voor de HANDLEIDING
Specificaties:Lengte: 3 meterDiameter: 18 mmBarst temperatuur: 120 °CGaat 5 jaar meeBrandclassificatie: A,B,C en E
Omschrijving:
De schrik van iedere bezitter van een klassieke Volkswagen
is brand. Je zal maar jaren aan het restaureren zijn geweest en in een oogwenk
niets meer hebben. Al is je Volkswagen nog zo goed verzekerd, je krijgt hem er
niet mee terug en de emotionele waarde is vaak veel hoger dan hetgeen de
verzekering uitkeert. En dan gaan we er vanuit dat de verzekering gaat
uitkeren, stel dat je niets ontvangt!
Voorkomen is beter dan genezen. Met dit automatisch
blussysteem is de kans erg klein dat je motorruimte, of zelfs je complete
wagen, uitbrandt, de eventuele schade blijft beperkt. Je kunt wel een
brandblusser bij de hand hebben maar wat doe je ermee als je niet aanwezig
bent? En al ben je er tijdig bij, de grootste schade is al geleden voordat jij
je brandblusser hebt kunnen hanteren.
Dit automatisch blussysteem wordt in de motorruimte
vastgezet met de inbegrepen tyraps. De lengte van de slang wordt bepaald door
de grootte van de motorruimte. De juiste lengte hebben wij al voor je
uitgezocht, bij iedere slang staat vermeld voor welke Volkswagen deze geschikt
is.
Als er een temperatuur van 120 °C is bereikt, knapt de op
druk gebrachte slang op de plaats waar de hoge temperatuur wordt gemeten, ofwel
boven de brandhaard. Het blusmiddel komt vrij en de brand wordt geblust, de
schade is hierdoor tot een minimum beperkt. Het blusmiddel is niet schadelijk
voor je klassieker en tast het milieu niet aan.
De slang is voorzien van een drukmeter, hoe hoger de
temperatuur des te hoger de druk. Bij een normale motorische bedrijfstemperatuur
zal de meter niet uitslaan. Als de temperatuur in de motorruimte zeer hoog
wordt en de drukmeter het rode gedeelte bereikt, staat de slang op springen.
Bij veel verzekeringen krijg je korting op je premie als er
een brandblussysteem is gemonteerd, als je verzekering dit al niet standaard
vereist. Het systeem dient wel iedere 5 jaar aantoonbaar te worden vervangen,
niet alleen de verzekering zal dit eisen, ook de werking is dan niet meer
gegarandeerd.
Opmerking: Controleer zoals in de installatie instructies
staat vermeld of de drukmeter en de eindstop goed zijn vastgedraaid, sporadisch
komt het wel eens voor dat deze niet goed vastzitten.
6.35mm binnendiameter, 9.5 mm buitendiameter.Dit filter kan iedere keer opnieuw worden gereinigd en behoeft dus niet steeds vervanging zoals bij de universele plastic filters. Deze filters werken beter dan de plastic varianten en filteren zelfs water. Gezien het mooi toegepaste heldere glas ontdek je direct eventuele vervuiling. Voorzie het filter van de juiste slangenklemmen en let op de richting bij montage (Aangegeven met In en Out)
Uiteindelijk bespaart dit filter kosten en het ziet er prachtig uit.
Castrol Nostalgia Oil Can 200 ml
de klassieke oliekan
met vaste en flexibele tule
met hefpomp, duimbediening
perfect doseren
van stevig plaatstaal
hoogwaardig gelakt, met vintage Castrol-logo
Afmetingen:
Hoogte inclusief tule: ca. 115 mm
Breedte met greep: ca. 100 mm
Lengte tule, elk: ca. 130 mm
Inhoud: ca. 200 ml
Onderhoudspakket bestaat uit een oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter, zeefset, pakkingen.Zie ook onderaan de bijbehorende artikelen zoals olie en bougies.
Onderhoudspakket bestaat uit een oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter, zeefset, pakkingen.Zie ook onderaan de bijbehorende artikelen zoals olie en bougies.
Onderhoudspakket bestaat uit een oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter, zeefset, pakkingen.Zie ook onderaan de bijbehorende artikelen zoals olie en bougies.
Koelmiddeltemperatuursensor 2 pins
Aantal aansluitingen 2, Komt overeen met origineel artikel in kleur zwart, met pakking, Kleurmarkering groen, gestekt, zwart, NTC, Temperatuurbereik 25 °C, Temperatuurbereik 80 °C, Weerstand 1000 Ohm, Weerstand 148 Ohm
Motor rubber T3 bus 251813226A (CT-CU-CV)
Een goede dichting tussen de motorruimte is van groot belang. Bij een defect aan het rubber (Vaak zijn ze gescheurd of zijn er happen uit) kan er warme lucht vanaf het uitlaatsysteem / onderzijde motor weer naar binnen stromen. Deze hete lucht wordt vervolgens weer aangezogen door de motor. Oude rubbers zijn vaak keihard, dit nieuwe rubber is van originele kwaliteit en voldoet weer voor jaren.
Deze zorgt ervoor dat de motor goed kan opwarmen. Wanneer de olie een temperatuur van ca. 79o C heeft bereikt, wordt de olie doorgestuurd naar de externe oliekoeler. Zo wordt de olie pas gekoeld wanneer dit nodig is. Indien de olie niet naar de koeler loopt, wordt hij terug gepompt naar het carter. Wordt compleet geleverd inclusief aansluitstukken voor olieslangen, slangklemmen en een montagehandleiding.