Ga naar de hoofdinhoud
UITSTEKENDE SERVICE
Snelle levering
14 DAGEN RETOUR
Vriendelijke klantenservice
GROOT ASSORTIMENT, RUIME VOORRAAD

OKTOBER 2025

acrisFilter.productCountMultiple
Inlaatspruitstuk of oliedrukplunjer sluitschroef pakkingsringen (per paar) N0138293
Binnendiameter: 22 mmBuitendiameter: 29 mm

€ 3,95
€ 3,26 Exclusief BTW

Op voorraad

Kabelhouder / verbinder 3D0971838N
Kabelhouder / verbinder met uitneembare Tie rap. In bijna alle VW's toepasbaar (Zie bekende artikelnummers).Klantenfoto's T3 bus in motorruimte, koplampkabelboom, kabelboom langs chassis

€ 1,00
€ 0,83 Exclusief BTW

Op voorraad

Oliedruk meter 150psi SSP zwart
Oliedruk meter 150psi SSP zwart, 12 volt. Gebruik sensor V360023/SSP (Zie aanverwante artikelen).52MMGeschikt voor watergekoelde motorenAlleen cijferweergave, geen tekst

€ 29,95
€ 24,75 Exclusief BTW

Op voorraad

Oliedruk meter 80psi SSP chrome/ zwart
Oliedruk meter 80psi SSP chrome/ zwart, 12 volt. Gebruik sensor V360006/SSP (Zie aanverwante artikelen).52MMGeschikt voor luchtgekoelde motoren

€ 29,95
€ 24,75 Exclusief BTW

Op voorraad

Oliedruk meter 80psi SSP zwart
Oliedruk meter 80psi SSP zwart, 12 volt. Gebruik sensor V360006/SSP (Zie aanverwante artikelen).52MMGeschikt voor luchtgekoelde motoren

€ 29,95
€ 24,75 Exclusief BTW

Op voorraad

Oliedruk opnemer met waarschuwings contact (SSP). 12 volt 150PSI
Bij de aanschaf van een oliedrukmeter heb je ook een opnemer nodig. Deze opnemer wordt op de plaats van die oliedrukschakelaar gemonteerd. De VDO en SSP instrumenten worden zonder opnemer geleverd.Je moet hiervoor dus ook een VDO of SSP opnemer gebruiken.Deze opnemer bevat ook een oliedrukschakelaar en kan dus zonder tussenkomst van een adapter in plaats van de bestaande oliedrukschakelaar worden gemonteerd.Alleen te gebruiken met een oliedrukmeter met hetzelfde bereik

€ 29,95
€ 24,75 Exclusief BTW

Op voorraad

Oliedruk opnemer met waarschuwings contact (SSP). 12 volt 80psi
Bij de aanschaf van een oliedrukmeter heb je ook een opnemer nodig. Deze opnemer wordt op de plaats van die oliedrukschakelaar gemonteerd. De VDO en SSP instrumenten worden zonder opnemer geleverd.Je moet hiervoor dus ook een VDO of SSP opnemer gebruiken.Deze opnemer bevat ook een oliedrukschakelaar en kan dus zonder tussenkomst van een adapter in plaats van de bestaande oliedrukschakelaar worden gemonteerd.Alleen te gebruiken met een oliedrukmeter met hetzelfde bereik

€ 29,95
€ 24,75 Exclusief BTW

Op voorraad

Oliedruk plunjer RVS 021115411A
De oliedrukplunjer regelt samen met een veer de druk in je Volkswagen motor. Bij koude motor houdt hij de druk hoog voor snelle smering; bij warme motor opent hij een bypass om overdruk te voorkomen. Zo blijft de motor goed gesmeerd en beschermd. Originele plunjers slijten na verloop van tijd, kunnen vastlopen en verliezen hiermee hun werking. Deze nieuwe plunjer is gemaakt van slijtvast roestvast staal (RVS),waardoor hij aanzienlijk beter bestand is tegen slijtage, vuil, corrosie en vervorming. Dit garandeert een constante werking en verlengt de levensduur van je motor. Om de plunjer zonder te beschadigen uit het motorcarter te trekken, is hiervoor een speciaal stuk gereedschap leverbaar. ⚠️ Let op: Dit is een plunjer in standaardmaat (dus geen overmaat). Meet je oude plunjer goed na om zeker te weten dat het carter niet eerder is aangepast of opgeboord, waarbij mogelijk een overmaatse plunjer is geplaatst.

€ 7,60
€ 6,28 Exclusief BTW

Op voorraad

Oliedruk veer carter onderzijde 021115421B (CT/CZ - WBX - Type4)
Diameter: 15.5 mm / Lengte: 62.3 mm De juiste oliedruk is essentieel voor iedere motor. De olie zorgt niet alleen voor smering, maar helpt ook bij het regelen van de motortemperatuur. De oliepomp bouwt druk op, maar die moet binnen veilige grenzen blijven. Daarvoor zorgt de oliedrukveer of veren. De oliedrukveren werken dus als drukregelventielen en slijten na verloop van tijd. Controleer ze goed en vergelijk ze met de originele VW-specificaties: Onderzijde carter: 11.1 kg bij 23,4 mm Zijkant carter: 3.0 kg bij 21 mm Vallen deze ze buiten deze waarden, wat bij het merendeel van de motoren het geval zal zijn, dan is vervanging noodzakelijk.

€ 2,75
€ 2,27 Exclusief BTW

Op voorraad

Oliedrukplunjer sluitschroef 025115431
Schroefdraadmaat: M22 x 1.5Sleutelmaat: 10 mmMateriaal: AluminumGewicht: 19 gram De oliedrukplunjer, die door een veer op spanning wordt gehouden, bevindt zich achter een vrij grote sluitschroef aan de onderzijde van het carter. Bij de Type 1- en Type 3-motoren tot en met juli 1969 is slechts één plunjer aanwezig, schuin onder de oliepomp. Vanaf dat moment werd dit gewijzigd naar twee plunjers, waarbij de tweede aan de vliegwielzijde is geplaatst. Bij de CT/CZ, Type-4 en Waterboxer motoren is opnieuw slechts één plunjer aanwezig, eveneens schuin onder de oliepomp. Deze uitvoering is bovendien aanzienlijk lichter: 19 gram in plaats van 54 gram bij het originele exemplaar, en vervaardigd uit aluminium in plaats van staal ofwel een kwalitatief zeer hoogwaardige verbetering. Volkswagen koos destijds voor een sluitschroef met een brede sleufkop, waarvoor een zeer grote schroevendraaier nodig is. Goed gereedschap is hierbij essentieel, vooral bij het demonteren van deze schroef. Helaas proberen velen dit met een te kleine schroevendraaier, met als gevolg dat de sleuf beschadigd raakt. Beide uitvoeringen zijn voorzien van een inbus-aansluiting. Gedoe met het zoeken naar een passende schroevendraaier behoort daarmee tot het verleden. Met een 10 mm inbussleutel, die vrijwel iedereen in zijn gereedschapskist heeft, draai je de schroef moeiteloos in en uit het carter. ⚠️ Vergeet niet de pakkingsring mee te bestellen, deze wordt niet standaard meegeleverd en is te vinden bij de aanverwante artikelen

€ 13,40
€ 11,07 Exclusief BTW

Op voorraad

Olietemperatuur opnemer M14x1.5 (SSP)
Olietemperatuur opnemer M14x1.5 voor SSP klokjes. Monteer deze sensor met de speciale adapter (Zie aanverwante artikelen) op de plek waar normaal de oliedrukplug zit bij Type 4 motoren, WBX of CT/CZ motorenMonteer deze sensor rechtstreeks in het carterdeksel van diverse type 1 motoren (1960-1979)

€ 23,95
€ 19,79 Exclusief BTW

Op voorraad

Olietemperatuurmeter 50-150 °C Ø 52 mm (SSP) chrome/ zwart 12volt
⚠️ LET OP: temperatuursensor NIET meegeleverd, gebruik V323888/SSP of  V323064/SSP (Zie aanverwante artikelen)

€ 29,95
€ 24,75 Exclusief BTW

Op voorraad

Olietemperatuurmeter 50-150 °C Ø 52 mm (SSP) zwart 12volt
⚠️ LET OP: temperatuursensor NIET meegeleverd, gebruik V323888/SSP of  V323064/SSP (Zie aanverwante artikelen)

€ 29,95
€ 24,75 Exclusief BTW

Op voorraad

Reservoir voor stuurbekrachtiging T25/ T3 Bus 251422371
Stuurbekrachtigingsreservoir 251422371

€ 52,50
€ 43,39 Exclusief BTW

Op voorraad

Schakelpookbehuizing T25/T3 (5-bak) 251711107C
Schakelbakje T25/T3. Alleen voor 5 versnellingen. Voor vlakke tunnel! Niet voor turbodiesel

€ 129,00
€ 106,61 Exclusief BTW

Op voorraad

Tandriemkap 028109127 Origineel
Tandriemkap 028109127 (1.6 en 1.7 diesels kunststof uitvoering) met motorcode JK, JP, JR, JX, CR, CS, CY, ME, MF,1V, RA, SB, KY

€ 45,00
€ 37,19 Exclusief BTW